Galaxy

Ford Galaxy první generace využíval především pohonné jednotky Volkswagenu, hlavně 2,8 litrový benzínový motor VR6 z nejsilnějších verzí VW Golf a 1,9 litrový turbodiesel . Původně užívala pouze 2,0 litrová benzínová verze Straight-4 tepelnou elektrárnu z Fordu – pochází z rodiny Ford DOHC. V pozdějších letech byla tato součástka nahrazena 2,3 litrovou 16-ti ventilovou verzí, která byla poprvé k vidění v upraveném Fordu Scorpio. Tento motor byl pro Ford Galaxy jedinečný v tom, že byl příčně usazen oproti podélně, jak tomu bylo ve Fordu Scorpio a Escortu RS2000, které používaly stejný spodní konec; podobně to byl případ 1,8 litrového 20-ti ventilového turbo benzínového motoru nabízeného v Sharanu a Alhambře.

Hlavní přeměna v roce 2000 vedla Galaxy druhé generace k vzdálení od svých konkurentů z VW Group. Automobil přijal přední konec od Fordu, zatímco interiér profitoval z kompletně nového výrazu, využívající vysoce kvalitní materiály a design podle Fordu Mondeo třetí generace, který byl představen ve stejném období jako nový Galaxy. Nová škála výrobků poskytovala rovněž nové motory, novější 24v VR6 spolu s Pumpe-Düse (pd) TDI motory od Volkswagenu, které byly k dispozici v 115, 130 a 150 bph (112 kW) formách. Tyto motory se hodily k šestirychlostní manuální převodovce, čtyřrychlostní automatické převodovce s manuální postupnou řadivou operací a k pětirychlostní automatické převodovce (převodovky byly dostupné pouze ve variantě 115 PS (113 hp/85 kW) kvůli omezením na točivém momentu).

Galaxy třetí generace byl představen v roce 2006 na Ženevském autosalonu a v červnu 2006 šel do prodeje spolu s kratším a nižším Fordem S-MAX.

Nový Galaxy je větší než jeho předchůdci a je čtyřsloupkovým automobilem z původního designu Fordu, se žádnými součástmi od Volkswagenu. Už není vyráběn v Portugalsku. Galaxy v Evropě je kompletován v nově vybavené továrně v Genku v Belgii spolu s Mondeem. Spolu s S-Maxem, který je dodáván zákazníkům, kteří požadují sportovně orientovaný MPV, byl Ford schopen rozšířit Galaxy v každém ohledu bez toho, aniž by v Evropě klesly prodeje.

Kvůli jeho rozměrům nebyl Ford schopen vyrobit Galaxy s plným formátem Kinetic Design. Nicméně Ford oficiálně oznámil, že vůz obsahuje prvky z Kinetic Design, např. lichoběžníkové mřížky, velké oblouky kol a rohová přední světla. Při koupi auta není získávána žádná rezervní pneumatika, je dávána pouze pěna k zalepení děr do té doby, než může být koupeno nové kolo.

Jsou užity motory z Fordu, všechny diesely jsou z rodiny motorů Duratorq ve formátu 100 PS (99 hp/74 kW) & 125 PS (123 hp/92 kW) 1,8 litrů a rovněž 130 PS (128 hp/96 kW) & 140 PS (138 hp/103 kW) 2,0 TDCi verze. Jsou nabízeny dva benzínové motory – varianta Duratec 2,0 145 PS (143 hp/107 kW) a motor 2,3 litrový benzínový 161 bhp (120 kW).

Ve Spojeném království je vůz nabízen jako Edge, Zetec a Ghia trim. V únoru 2008 oznámil Ford, že Galaxy bude k dispozici ve vysokých sériích Titanium trim, tak jak to bylo u Focusu, C-Maxu, Mondea a S-Maxu. Titanový model bude specifikován na stejnou úroveň jako Ghia, ale přidán bude techno pocit. Ve stejném čase byla oznámena i motorová verze 2,2 TDCi (společný design s Peugeotem; 170 hp).

zdroj: cs.wikipedia.org

Ford Galaxy u nás

Podívejte se, co zajímavého řeší uživatelé Fordu Galaxy na našem fóru.

  • Štítky