Každý moderní automobil má propracovanou ventilační soustavu a nabízí své posádce určitý komfort. Aby byl komfort dokonalý musel se výrobce postarat i o odvod “použitého” vzduchu z prostoru pro posádku. Tím se dosáhne přirozené cirkulace vzduchu a nevzniká v kabině přetlak. Většina vozů má tento odtah všelijak zamaskovaný. Nejinak je tomu i u Focusu. U FF1 (hatchback) je vstupní mřížka pro odvod vzduchu v zavazadlovém prostoru, zevnitř, zhruba v úrovni koncových světel.

Z dalšího obrázku je zřejmá cesta vzduchu z kabiny ven. Čalounění zavazadlového prostoru je udělané tak, aby působilo jako vzduchový kanál.

Po demontáži bočního koberce zavazadlového prostoru je vidět kudy odchází vzduch vně vozidla.

Membrána klapky je rozdělená do dvou nezávislých částí a je zhotovena ze silikonové pryže. Velikost otevření klapek je přímo závislé na množství procházejícího vzduchu.
Větrací klapka zvenku ústí do boku nárazníku, který ji kryje a zároveň je k odvětrávání využito proudění vzduchu kolem karosérie a následného sacího efektu.


Systém odvětrávání je párový a tak je ve stejném provedení i na opačné straně zavazadlového prostoru.
Ve vyjímečných případech se může stát, pokud jsou klapky ucpané, nebo jinak nefunkční, že nastane zhoršení cirkulace vzduchu a může dojít i ke zvýšení vlhkosti v kabině.
Obdobný systém bude samozřejmě i u variant kombi a sedan.